Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah nadhodnocování vlastních znalostí a záškoláctví žáků: Využití metody identifikace nadhodnocování vlastních znalostí na datech šetření PISA 2012
Mayerová, Kateřina ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou souvislosti metody identifikace nadhodnocování vlastních znalostí (MINa) a záškoláctví na základě dat sebraných v rámci žákovského dotazníku v šetření PISA v roce 2012. Nejprve jsou v ní shrnuty teoretické poznatky týkající se šetření PISA, nadhodnocování vlastních znalostí a s ním spojených dosavadních výzkumů a záškoláctví. Obecně si práce kladla za cíl zjistit, zda existuje vztah mezi hodnocením vlastních znalostí a záškoláctvím a zda v rámci tohoto vztahu existují rozdíly mezi jednotlivými státy a ekonomickými subjekty zapojených do šetření PISA 2012. Vztahy mezi záškoláctvím a nadhodnocováním vlastních znalostí se ukázaly být statisticky významné, ačkoliv hodnoty korelací jsou nízké. Nejvyšší hodnoty můžeme pozorovat mezi alespoň nějakou obeznámeností s neexistujícími pojmy a proměnnými záškoláctví, mezi alespoň nějakou obeznámeností s existujícími pojmy a proměnnými záškoláctví a mezi indexem přesnosti a proměnnými záškoláctví. Nejvýrazněji jsou jednotlivé vztahy pozorovatelné v Jižní Koreji, v Macau, v Čínské Tchaj-peji, Austrálii, na Novém Zélandu, v Estonsku, v Litvě, v Maďarsku, na Slovensku, ve Španělsku, v Irsku, na Islandu a v UK. KLÍČOVÁ SLOVA Metoda identifikace nadhodnocování vlastních znalostí, záškoláctví, pozdní příchody do školy, PISA,...
Záškoláctví na středních školách
Krejčová, Miluše
Bakalářská práce se věnuje oblasti záškoláctví na středních školách. Cílem je poznat, popsat a interpretovat míru záškoláctví u žáků středních škol. Teoretická část práce je věnována definici záškoláctví, jeho druhům, nejčastěji zjištěným příčinám, zakotvení záškoláctví v platné legislativě České republiky a možnostem škol při jeho řešení. Praktická část je potom věnována samotnému kvantitativnímu výzkumu, formou dotazníkového šetření, který má zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, a to jaké jsou nejčastější příčiny a míra výskytu záškoláctví u žáků středních odborných škol, středních odborných učilišť a čtyřletých gymnázií. Dotazník byl distribuován prostřednictvím odkazu na internetu a jeho výsledky jsou podrobně analyzovány v grafech.
Problematika záškoláctví na středních školách v kontextu rizikového chování.
Čech, Jaroslav ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou záškoláctví v souvislosti s ostatními projevy rizikového chování u žáků vybraných středních odborných škol v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat a zjistit, jaké jsou nejčastější příčiny záškoláctví žáků vybraných středních škol v Mladé Boleslavi a zjistit případnou souvislost záškoláctví s tolerancí záškoláctví a prevenci záškoláctví z pohledu učitelů, školy a rodičů. Teoretická část se v úvodu věnuje vymezení pojmu rizikové chování, rizikovými faktory a vybranými projevy rizikového chování. Následuje kapitola věnována samotnému záškoláctví, definování, kategorizaci a vymezení příčin a důsledků, neopomíná se ani legislativní rámec záškoláctví. Pojednává také o období dospívání, kterým žáci středních škol prochází a věnuje se také prevenci rizikového chování jedinců a intervenci záškoláctví z pohledu školy v tomto období. V závěru teoretické části jsou uvedeny instituce, které napomáhají řešit školní problémy, školní preventivní programy a doporučené postupy při řešení problémů a prevenci záškoláctví. Praktická část této diplomové práce zjišťuje prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu důvody a příčiny záškoláctví na středních školách. K provedení výzkumu u žáků je použita metoda anonymního dotazníku vlastní konstrukce,...
Motivace studentů vybraného gymnázia pro záškoláctví
Slámová, Magdaléna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Má práce se zaměřuje na motivy studentů k záškoláctví, které Salavcová (2017) vysvětluje jako neomluvenou absenci žáka základní či střední školy z vyučování. Tento fenomén Kyriacou (2004) považuje za klíčový pro možnost indikace správné funkce vzdělávacího systému. Jádrem teoretické části jsou příčiny tohoto patologického jevu, které Thambirajah a kol. (2008) kategorizuje jako příčiny na straně žáka, na straně rodiny, na straně vrstevníků, na straně školy a případy, kdy se student dostane do těžké životní situace. Nejčastější příčiny Čapek (2014) vidí ve strachu z písemných testů, nezájmu o školu, šikaně. Toto členění příčin jsem využila i následně v praktické části, která byla realizována jako kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru se sedmi studenty vybraného gymnázia, výchovnou poradkyní a metodičkou prevence. V analýze rozhovorů jsem se zaměřila především na motivaci probandů k záškoláctví a na faktory, které jejich záškoláctví ukončily. Výsledkem studie je rozšířený model příčin záškoláctví, které se téměř shodují se zmíněnými nejčastějšími faktory Čapka (2014), až na faktor šikany. V mém případě šlo konkrétně o slabou vůli, převahu jiných zájmů v době adolescence, experimentování především s návykovými látkami, špatné vztahy žáků s učiteli nebo pocit nezajímavé či nedůležité hodiny....
Záškolák na střední odborné škole
Pišná, Hana
Bakalářská práce se zabývá záškoláctvím na střední odborné škole. Cílem teoretické části je vymezit základní pojmy související s danou problematikou a rovněž uvést klasifikaci záškoláctví, popsat příčiny, legislativní dokumenty, důsledky a způsoby řešení. Teoretická část bude zakončena možnými opatřeními vedoucí ke snížení výskytu záškoláctví. Použitou metodou pro zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, analýza a syntéza. Cílem praktické části je zmapovat podněty vedoucí k záškoláctví, popsat průběh a zachytit jeho případné důsledky. Průzkumné šetření bude vycházet z kvalitativního přístupu. Výzkumným nástrojem je polostrukturovaný rozhovor. Informanty budou žáci středních odborných škol, u nichž bylo prokázáno zjevné záškoláctví. Analýza získaných dat bude provedena prostřednictvím otevřeného kódování. Závěrem bakalářské práce bude uvedeno několik teoretických poznatků vyplývajících z odpovědí informantů a následné doporučení pro pedagogickou praxi.
Vývoj financování služeb sociální prevence pro rodiny s dětmi
HRUBEŠOVÁ, Nikola
Nosným cílem mé bakalářské práce bylo soustředit se na zmapování vývoje financování služeb sociální prevence pro rodiny s dětmi. Základní aspekt stanoveného cíle tvořilo zjištění, jakým způsobem se vyvíjela dotační řízení alokovaná do oblasti sociálních služeb pro rodiny s dětmi. K zjištění potřebných údajů byla využita sekundární analýza dat, která se týkala zejména dat obsažených v dokumentech o dotačních řízeních MPSV ČR, Jihočeského a Středočeského kraje, kdy údaje za oba uvedené kraje byly dostupné. Na financování sociálních služeb pro rodiny s dětmi, v konkretizované podobě, pak poukazují zpracované tabulky, které tvoří část mé bakalářské práce. Svoji pozornost jsem zde soustředila na čtyři organizace v Jihočeském kraji, které se orientují na práci s dětmi a rodinami. Následně jsem rovněž pracovala s registrem poskytovatelů sociálních služeb MPSV ČR, kde byla vybrána zařízení, která jsou zařazena do služeb sociální prevence, kde jsou poskytovány služby pouze rodinám s dětmi. Poté jsem svoji pozornost soustředila na azylové domy pro matky s dětmi, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, nebo sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi. Se svým výzkumem jsem se dále orientovala na služby sociální prevence pro rodiny s dětmi ve Středočeském kraji. Úvodní část mé bakalářské práce je zejména zaměřena na definování pojmů z oblasti sociálních služeb a na charakteristiky dalších podstatných pojmů, které se sociálními službami souvisí. V další části se zaměřuji na rodinu s dětmi, práci s rodinou, která je ohrožena sociálně patologickými jevy. V následujících kapitolách mé bakalářské práce jsou popsány některé druhy sociálně patologických jevů, které mohou nastat v rodině, jako je například záškoláctví u dětí nebo vliv rodiny, která působí výrazně deformujícím způsobem na dětský vývoj. V poslední části mé bakalářské práce zpřehledňuji způsob financování sociálních služeb z hlediska dotací z krajů České republiky a z hlediska dotací ze státního rozpočtu. Závěrečná část poslední statě bakalářské práce je věnována bližšímu popisu jednotlivých tabulek, kde jsou zpřehledněny jednotlivé organizace Jihočeského kraje a je zde rovněž věnována bližší pozornost Středočeskému kraji
Rizikové chování středoškolské mládeže
ŠABRŠULA, Jiří
Práce se zaměřuje na problematiku rizikového chování středoškolské mládeže. Součástí práce je zjištění výskytu rizikového chování a možných způsobů eliminace tohoto nežádoucího jevu. Práce bude kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Za pomoci metodiků prevence na daných středních školách zjistíme připravenost škol na tento nežádoucí jev a dále pomocí dotazníkového šetření zjistíme výskyt určitých složek rizikového chování, které je totožné pro střední školu.
Rizikové chování z pohledu pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí
ŠESTÁKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním z pohledu pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, s jakými podobami rizikového chování se pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí nejčastěji setkávají a zda pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí vnímají poruchy příjmu potravy jako rizikové chování. V souvislosti s těmito cíli jsem stanovila hypotézy takto: Pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí se setkávají se všemi devíti typy rizikového chování a poruchy příjmu potravy jsou pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí vnímány jako rizikové chování. Pro zpracování empirické části jsem zvolila kvantitativní výzkum, který probíhal pomocí dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořilo čtrnáct sociálních pracovníků, konkrétně kurátorů pro děti a mládež působících na orgánu sociálně-právní ochrany dětí v Jihočeském kraji. Zjištěné výsledky ukazují, že se pracovníci orgánu sociálně-právní ochrany dětí u svých klientů nejčastěji setkávají se záškoláctvím, poté se šikanou, kyberšikanou, sexuálním rizikovým chováním a látkovými závislostmi. Z odpovědí je zřejmé, že rizikové chování se více vyskytuje v mimoškolním prostředí. Většina respondentů se přiklání k tomu, že primární prevence rizikového chování ve školství není dostačující. V souvislosti s druhým cílem, jež je zaměřený na poruchy příjmu potravy, uvedla většina dotázaných, že souhlasí se zařazením poruch příjmu potravy do rizikového chování. Za nejčastější stravovací poruchu, se kterou se setkávají, označili mentální anorexii. Dle jejich názoru není, v rámci prevence ve školách, na problematiku poruch příjmu potravy a rizika s nimi spojená brán dostatečný zřetel. U svých klientů, trpících onemocněním poruchou příjmu potravy, se nejčastěji snaží o spolupráci s jejich rodinami či je odkáží na příslušnou odbornou pomoc. Na základě těchto výsledků je třeba podotknout, že první hypotéza se s výsledky rozchází, kdežto druhá hypotéza je s nimi ve shodě. Výsledky výzkumu by mohly posloužit jako informační materiál pro pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Dále jako podklad pro pedagogy pracující s rizikovou skupinou žáků. Také by mohly být přínosné pro zlepšení spolupráce mezi školou a pracovníky OSPOD či mezi pedagogy při tvorbě minimálního preventivního programu.
Záškoláctví a jeho prevence
SAITZ, Michal
Práce je zaměřena na různé projevy záškoláctví a je rozdělena do čtyř kapitol: druhy záškoláctví, příčiny záškoláctví, prevence záškoláctví, DDM - místa pro aktivní trávení volného času. V první kapitole se práce zaměřuje na druhy záškoláctví, ve druhé popisuje jeho příčiny, ve třetí se zamýšlí nad jeho prevencí. Ve čtvrté kapitole popisuje domy dětí a mládeže jako místo pro aktivní trávení volného času. Cílem této bakalářské práce je popis problematiky nejčastějších důvodů záškoláctví a nabídnutí zajímavého řešení prevence tohoto patologického jevu, a tím je širší využití nízkoprahových zařízení, kterými salesiánská střediska pro děti a mládež bezesporu jsou. Tato střediska jsou určena pro širokou veřejnost, ale díky tomu, že jsou nízkoprahová, jsou přístupna i dětem ze sociálně slabších poměrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.